Veel gestelde vragen

U vindt hier veel gestelde vragen en meer informatie over de app.
Staat uw vraag er niet bij of heeft u een andere vraag?
Neem dan contact op via apps@pharmeon.nl

App installatie

U kunt de app als volgt installeren

  • Download de Mijn medicijnen app via de App Store (iOS) of Google Play (Android)
  • Open de app en zoek uw apotheek
  • Als u al een account heeft voor onze online diensten logt u in met dezelfde inloggegevens in op de app en gaat u direct naar de volgende stap. Als u nog geen account heeft, vraag dan een account bij ons aan door in het inlogscherm op ‘registreer nu’ te drukken. Vul alle benodigde gegevens in. Na controle van uw aanvraag door onze praktijk – wat enige tijd in beslag kan nemen – wordt uw account gekoppeld en ontvangt u per e-mail een notificatie bericht.
  • Na het inloggen op de app ontvang u per e-mail of sms éénmalig een verificatiecode die u invoert in de app.
  • Maak in de app ten slotte een pincode van vijf cijfers aan om toegang tot de app af te schermen.
  • De app is nu klaar voor gebruik.

De app is gratis te downloaden in de App Store (iOS) en Google Play (Android).

Met de app kunt u via een beveiligde verbinding uw medicatiegegevens ophalen uit het systeem van de praktijk en communiceren met uw apotheek. Voor de ingebruikname wordt uw identiteit eerst geverifieerd door de apotheek en ontvangt u een verificatiecode om de app te activeren. Verder kunt u de app afschermen door een persoonlijke vijf-cijferige pincode. Uw gegevens worden niet gedeeld met derden. Meer hierover kunt u nalezen in de gebruiksvoorwaarden en privacyverklaring Mijn medicijnen van uw zorgverlener in de app en de gebruiksvoorwaarden Mijn medicijnen van Pharmeon.

Zonder een correcte verificatiecode is er geen toegang tot gegevens mogelijk. U krijgt de code toegezonden per e-mail of per sms nadat u bent gecontroleerd en gekoppeld door de apotheek. De app vraagt u om de betreffende code in te vullen.

De verificatiecode wordt toegezonden nadat u de eerste keer inlogt op de app met uw gebruikersnaam (uw gebruikersnaam is gelijk aan uw e-mailadres) en wachtwoord. Na het eenmalig invullen van de code krijgt u toegang tot de app.
LET OP: sluit de app niet af bij het ophalen en invullen van de verificatiecode, maar gebruik daarvoor de applicatie-wisselaar van uw toestel. Indien u dit niet doet zal de app vanaf het begin ‘starten’ en moet u opnieuw inloggen.

De apotheek controleert uw gegevens na uw aanmelding en maakt de koppeling tussen het informatiesysteem van de apotheek en uw account. Door middel van deze koppeling krijgt u toegang tot uw medicatieoverzicht.

Zonder een koppeling met het informatiesysteem van de apotheek kan de app uw gegevens niet inladen.

Ja, elk account is na verificatie en koppeling verbonden aan de bijbehorende gegevens bij de apotheek. Iedereen heeft daarom een eigen account nodig en een eigen app. U kunt bijvoorbeeld voor een kind of ouder zonder eigen smartphone de app installeren op een aparte tablet.

Verwijder de app van uw telefoon of tablet en installeer deze opnieuw. De app vraagt nu opnieuw om een apotheek te kiezen. Kies de juiste apotheek en meld u opnieuw aan (registreer nu). Het controle- en koppelproces zal opnieuw worden uitgevoerd.

Foutmelding

Sluit de app af en probeer het opnieuw. Blijft het probleem zich voordoen? Vermeld dan uw probleem, gebruikte telefoon/tablet en de handeling die u probeerde te verrichten via apps@pharmeon.nl. Onze servicedesk zal het probleem oplossen.

Sluit de app af en probeer het opnieuw. Blijft het probleem zich voordoen? Vermeld dan uw probleem, gebruikte telefoon/tablet en de handeling die u probeerde te verrichten via apps@pharmeon.nl. Onze servicedesk zal het probleem oplossen.

U kunt de app vinden in de store door te zoeken op ‘ Mijn Medicijnen app’. U kunt ook gebruik maken van de links op deze website om de app te vinden (App Store (iOS) | Google Play (Android)).